Pogoń Trophy & Endurance

Pogoń Trophy oraz Endurance to seria wyścigów stworzona z myślą o motocyklistach-amatorach. Mistrzostwa te są łatwo dostępne, nie są obwarowane wieloma wymaganiami, a jednocześnie są bezpieczne, więc stanowią doskonałe pole do popisu dla niezawodowych entuzjastów ścigania się na motocyklach. Pogoń Trophy to zawody otwarte dla wszystkich - nie jest wymagana żadna licencja!

Mistrzostwa Pogoń Trophy oraz Endurance zostaną rozegrane podczas imprez z cyklu CR Moto Track Day i nie wiążą się z żadnymi dodatkowymi opłatami ze strony uczestników. Na zakończenie każdego dnia imprezy odbędą się dwa wyścigi w ramach Pogoń Trophy lub Endurance. Udział w nich nie jest obowiązkowy - kto nie ma ochoty, nie startuje.

POGON TROPHY

Pierwszy wyścig jest przeznaczony dla bardziej doświadczonych i szybszych zawodników z dwóch klas: 600 cm3 i 1000 cm3. Za swój udział otrzymają oni punkty do klasyfikacji ogólnej Mistrzostw Pogoń Trophy.

Klasa SSP300 obejmuje motocykle wyposażone w silniki o mniejszej pojemnośći niz 400 cm3

Klasa SSP600 obejmuje motocykle wyposażone w:
4-cylindrowe silniki o maksymalnej pojemnośći 636 cm3,
3-cylindrowe silniki o maksymalnej pojemnośći 675 cm3,
2-cylindrowe silniki o maksymalnej pojemnośći 848 cm3.

Klasa SBK1000  obejmuje motocykle wyposażone w:
4-cylindrowe silniki o pojemnośći powyżej 636 cm3,
3-cylindrowe silniki o pojemnośći powyżej 675 cm3,
2-cylindrowe silniki o pojemnośći powyżej 848 cm3.

Drugi wyścig jest przeznaczony dla mniej doświadczonych i wolniejszych motocyklistów. Będą się oni ścigać w klasie open, w której zwycięzcy zostaną podzieleni na klasy SBK i SSP. Dla tej klasy nie będzie prowadzona klasyfikacja ogólna. Osobny wyścig dla SSP300 zostanie zorganizowany, jeśli w tej klasie będzie więcej niż 10 uczestników.

Chcesz się ścigać na motocyklach, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nie musisz już szukać - ten wyścig to doskonała okazja na spróbowanie swoich sił.

Ta seria wyścigowa przeznaczona jest dla amatorów. W niektórych przypadkach, na podstawie decyzji organizatorów, posiadacze licencji Rookie 600 i Rookie 1000 mogą zostać dopuszczeni do wyścigu. Zawodnicy klasy Rookie zostaną nagrodzeni, jeśli zdobędą miejsca na podium, ale nie otrzymają żadnych punktów w mistrzostwach i nie zostaną uwzględnieni w klasyfikacji generalnej.

Posiadacze licencji Superbike, supersport, superstock i Rookie będą mogli ścigać się i będą mieli osobne nagrody, ale nie będą uczestniczyć w klasyfikacji Pogoni Trophy.

ENDURANCE

Wyścigi są otwarte dla wszystkich motocyklistów (posiadaczy krajowej licencji i amatorów bez licencji), którzy w dniu wyścigu mają co najmniej 18 lat i młodszych zawodników, którzy udzielą pisemnej zgody rodziców. Podczas każdego wydarzenia organizator wyścigu lub jego przedstawiciel decyduje, czy wszyscy uczestnicy są odpowiednio przygotowani do wyścigu.
 
Każda drużyna musi składać się z 2, 3 lub 4 członków. Każdy członek zespołu może korzystać z własnego motocykla lub wszyscy członkowie zespołu mogą korzystać z jednego motocykla. Każdy zespół wyznacza swoją reprezentatywną osobę do komunikacji z organizatorem. W sezonie każda drużyna może mieć maksymalnie 6 zawodników.
 
Klasy:
Klasa Pro Sport
Otwarty dla drużyn, które mają co najmniej jednego zawodnika z licencją kategorii A lub B wydaną przez krajową federację sportów motocyklowych dowolnego kraju i używającą motocykli o wielkości silnika od 600 cm3 do 1300 cm3.
 
Hobby Klasa sportowa
Otwarty dla drużyn, które mają amatorskich uczestników bez licencji sportowej lub z licencją C wydaną przez krajową federację sportową motocykli dowolnego kraju i którzy używają motocykli sportowych z owiewkami całego ciała i wielkością silnika od 600 cm3 do 1300 cm3.
 
Klasa Hobby Street
Otwarty dla drużyn, które mają amatorskich uczestników bez licencji sportowej lub z licencją C wydaną przez krajową federację sportową motocykli dowolnego kraju i którzy używają rowerów klasy ulicznej o pojemności silnika od 500 cm3 do 1300 cm3 lub motocykli klasy sportowej o rozmiarze silnika do 500 cc.
 
Ważna uwaga: jeśli uczestnik podczas sesji treningowych (Track Day) jedzie w najszybszej grupie A, to on i jego drużyna zostaną automatycznie przypisani do klasy Pro Sport, niezależnie od typu motocykla i posiadania lub braku licencji. Jeśli w ciągu dnia uczestnik zmienia różne grupy, organizator decyduje, do której klasy taki uczestnik i jego zespół powinni zostać przydzieleni. Decyzja organizatora będzie ostateczna i nie będzie przedmiotem odwołania.
 
Jeżeli drużyna składa się z zawodników z różnych klas i / lub członkowie drużyny używają motocykli innej klasy, drużyna będzie konkurować w wyższej klasie.
 
Pełne przepisy dotyczące wytrzymałości można znaleźć tutaj.